Algemene voorwaarden
ALGEMENE VOORWAARDEN VAN
GAST IN TOSCANE
VOORSTRAAT 33, 3247 CD IN DIRKSLAND
Reserveringen: U kunt schriftelijk of telefonisch reserveren. Per boeking wordt
€ 25,00 reserveringskosten in rekening gebracht. Deze kosten dienen tegelijk met een aanbetaling van 30 tot 40 % van de rekening te worden voldaan. 40 % komt voor maar dan wordt er een gedeelte in depot gezet voor de eigenaar. Het restant van het bedrag dient uiterlijk 4 weken voor aanvang van de huur te zijn voldaan. Bij niet tijdige betaling bent U in verzuim. U wordt daar schriftelijk op gewezen en heeft dan alsnog de mogelijkheid het nog verschuldigde bedrag binnen 7 werkdagen te voldoen. Indien betaling ook dan uitblijft, wordt de overeenkomst geacht te zijn geannuleerd op de dag van verzuim. GAST IN TOSCANE heeft het recht om de daarvoor verschuldigde annuleringskosten in rekening te brengen. In dat geval worden de reeds betaalde gelden met de annuleringsgelden verrekend.
Bij annulering gelden de volgende tarieven
Bij annulering eerder dan 90 dagen voor aankomstdatum betaalt de huurder 20% van de huursom.
Bij annulering tussen 89 en 30 dagen voor aankomstdatum betaalt de huurder 50% van de huursom.
Bij annulering binnen 29 dagen voor de aankomstdatum betaalt de huurder 100% van de huursom.
Enkele woningen hanteren andere annuleringsvoorwaarden.
In geval van overmacht als staking, oorlog, weersomstandigheden of een natuurramp zal in overleg met de huurder besloten worden een andere woning of het annuleren van de huurovereenkomst en restitutie van het betaalde deel.
Aankomst en vertrek: Op de dag van aankomst kunt u de woning vanaf 16:00 uur betrekken. Op de dag van vertrek dient u de woning om 10:00 uur te verlaten. Elke wijziging van de datum en het uur van aankomst moet gemeld worden aan Gast in Toscane. In geval van onvoorziene vertragingen, de dag van aankomst, wordt de huurder geacht Gast in Toscane of de eigenaar van de woning te verwittigen. Indien de eigenaar niet bereikbaar is of als de vertraging niet tijdig werd gemeld, kunnen de eigenaar, zijn vertegenwoordiger en Gast in Toscane geenszins aansprakelijk gesteld worden voor de gevolgen. Voortvloeiende kosten zijn ten laste van de huurder.
Aantal personen:
Wij verzoeken u het in de huisomschrijving aangegeven aantal personen niet te overschrijden, ook wanneer het maar voor 1 nacht zou zijn. De eigenaar kan hierdoor veel problemen krijgen en als u op een locatie zit waar meerdere woningen zijn. Mocht u van te voren weten dat er bezoek komt laat u dit dan even weten! De verhuurder mag extra personen weigeren of tegen betaling toelaten
Water en elektra:
In zuidelijke landen komen storingen in water- en elektriciteitsvoorziening vaker voor dan in Nederland. De verhuurder noch Gast in Toscane kan voor de eventuele schade aansprakelijk worden gesteld.
Inbegrepen: Het gebruik van de elektriciteit is in de huurprijs inbegrepen.
Niet inbegrepen en naar verbruik: Kosten worden (aan de hand van meterstanden bij aankomst) bij vertrek in rekening gebracht overeenkomstig de geldende lokale tarieven. Let op, indien u gebruik maakt van een elektrische auto bent u verplicht dit van tevoren te melden. Indien bij de woning vermeld staat dat elektra inclusief is, zal in dit geval het elektra “ naar verbruik “ verrekend worden. U dient zelf op de hoogte te zijn of het oplaadsysteem van u auto geschikt is om aan te sluiten op het Italiaans elektra netwerk. Indien er schade of kortsluiting zou ontstaan bent u als huurder hier 100 % voor verantwoordelijk.
Verwarming en Airconditioning
Uiteraard laten wij u vrij om in het koude seizoen, uw vakantiehuis tot een aangename temperatuur te verwarmen. Wij willen u echter wel van tevoren waarschuwen voor de kosten voor centrale verwarming, omdat deze hoog zijn.
De prijzen voor verwarming en/of airconditioning staan vermeld in de beschrijving en prijslijst van de accommodatie. Verwarming en airconditioning moeten ter plaatse worden betaald aan de eigenaar van de accommodatie, of aan zijn/haar vertegenwoordiger. Afhankelijk van het verbruik kunnen deze kosten worden verrekend met de klant. In dat geval is in de beschrijving van de accommodatie vermeld " kosten naar verbruik" .
In Italië verschilt het gebruik van de verwarming (periode van gebruik, temperatuur....) van regio tot regio. In Toscane is het gebruik van de verwarming toegestaan in de periode van 1 november tot 30 maart, gedurende 8 uur per dag.
Linnen
Bij de meeste vakantiewoningen die Gast in Toscane verhuurt, is het mogelijk linnengoed te bestellen. Dit pakket bestaat per persoon uit een grote handdoek, een kleine handdoek en beddengoed. In Italië zijn keukendoeken nog niet algemeen ingeburgerd. Wij adviseren u deze zelf mee te brengen.
Strand lakens en handdoeken voor bij het zwembad worden vaak niet meegeleverd.
In een enkel huis wordt het linnengoed niet geleverd en dient u deze zelf mee te brengen. Dit wordt vermeld op onze website en op de voucher.
Gedragsregels
De klant, die een accommodatie via Gast in Toscane huurt, is verantwoordelijk voor zijn/haar correct gedrag tijdens het verblijf van de accommodatie. Indien een klant zich niet op een nette en geciviliseerde wijze gedraagt, heeft de eigenaar of zijn/haar vertegenwoordiger het recht de klant te verzoeken onmiddellijk te vertrekken en een compensatie te vragen voor alle mogelijke schades die door de klant zijn veroorzaakt. In dit geval verliest de klant ieder recht tot restitutie.
De eigenaar of zijn/haar vertegenwoordiger kan eventuele schades die zijn veroorzaakt in zijn/haar accommodatie aftrekken van de borgsom. Indien het schadebedrag hoger is dan de borgsom, moeten de klanten het verschil voor vertrek aan de eigenaar of zijn/haar vertegenwoordiger betalen.
Borgstelling
Accommodaties kunnen vragen om bij aankomst een borg te voldoen. Deze informatie staat vermeld op de voucher. De borg krijgt u bij vertrek retour, met eventuele inhouding van kosten van schade of verlies aan of in het gehuurde. Gast in Toscane draagt geen verantwoordelijkheid voor enig geschil tussen de (vertegenwoordiger van de) eigenaar en de huurder omtrent de borg en de restitutie hiervan.
Kinderbed: Wanneer direct bij de boeking een kinderbedje gewenst is, kan dit aangevraagd worden. Eventuele kosten hiervoor dienen ter plaatse betaald te worden.
Huisdieren: Huisdieren zijn in veel gevallen van onze huizen welkom maar altijd in overleg met de verhuurder. Tegen de tijd dat een boeking wordt bevestigd, moet de klant Gast in Toscane informeren over het meenemen van een huisdier
( met grootte en soort), zodat Gast in Toscane de eigenaar van de accommodatie kan informeren. In enkele gevallen kan de eigenaar om een extra betaling verzoeken voor de acceptatie van een huisdier. Indien van toepassing zijn deze extra kosten vermeld in de beschrijving van de accommodatie en moeten deze ter plaatse worden betaald.
De klant dient op zijn/haar huisdier te letten, teneinde mogelijke schade en/of verstoring van andere gasten te voorkomen.
Aansprakelijkheid: Gast in Toscane is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal, schade of letsel berokkend door de huurder, door welke oorzaak dan ook. De beschrijvingen op onze site zijn juist en te goeder trouw opgesteld. Wij wijzen iedere verantwoordelijkheid af voor eventuele wijzigingen die buiten haar medeweten door de eigenaar werden aangebracht. Bij de woning afgedrukt foto’s geven een idee van de betreffende accommodatie. Het kan zijn dat bijvoorbeeld foto’s van het interieur afwijken van de ter plaatse verkregen woning.
Klachten:
Mocht er een klacht zijn zal de huurder zich DIRECT moeten wenden tot de eigenaar/sleutelbewaarder. Indien de klacht niet ter plaatse adequate wordt opgelost, dient de huurder z.s.m. contact op te nemen met Gast in Toscane.
Klachten na vertrek uit de vakantiewoning kunnen niet in behandeling genomen worden.
Hoewel Gast in Toscane de huizen zorgvuldig heeft geïnspecteerd, kan zij geen verantwoording dragen voor enig verandering waarvan zij niet op de hoogte is gebracht. Tevens draagt zij geen verantwoording indien de accommodatie niet voldoet aan de individuele verwachtingen van de huurder. Eventuele problemen met water, gas, elektra, telefoon, zwembadfilter, zwembadwater en slecht begaanbare wegen dienen zo snel mogelijk door de eigenaar gerepareerd te worden. Gast in Toscane als boekingsagent is hier niet verantwoordelijk voor. Mocht huurder bij aankomst schade aan huis of huisraad ontdekken dient hij dit binnen 24 uur te melden, zodat deze niet op hem verhaald kan worden. Schade om het huis die de huurder veroorzaakt zal ter plaatse vergoed moeten worden.
Indien een klant klaagt terwijl hij/zij niet meer op de gehuurde accommodatie verblijft, verliest hij/zij elk recht op vergoeding.
Gast in Toscane zal geen klachten accepteren, die worden veroorzaakt door weersomstandigheden, insecten steken of de aanwezigheid van insecten, gebrek aan water of elektriciteit, uitvoering van werkzaamheden, enz., als deze worden uitgevoerd door overheidsorganisaties.
Zwembad: Wanneer het weer het toelaat zijn de meeste zwembaden open vanaf begin of half mei, alleen anders wanneer bij de accommodatie beschreven. De meeste zwembaden sluiten 30 september, dit kan evt. eerder zijn weersafhankelijk. Mocht het zwembad voor u van groot belang zijn, informeert u dan tijdens de boeking.
Overlast: Riolen laten af en toe te wensen over en insecten kunnen zeer hinderlijk zijn. De accommodaties zijn landelijk gelegen en omgeven door wijn- /olijfgaarden en boerderijen, landbouwwerktuigen worden van tijd tot tijd gebruikt. Hondengeblaf kan vervelend zijn maar helaas kan de eigenaar of Gast in Toscane daar weinig aan doe
De foto’s: De door ons getoonde foto’s zijn merendeels van de accommodatie, maar kunnen ook een indicatie geven voor de luxe van de accommodatie en/of zijn omgeving
Met ingang van 1 maart 2012 heeft de Italiaanse overheid besloten tot het innen van toeristenbelasting, dit is per regio verschillend en dient ter plaatse aan de eigenaar te worden betaald.
Prijsveranderingen en typfouten voorbehouden.
Gast in Toscane 2019/2020